Tabanlıoğlu Mimarlık’ın “Recomposing AKM – AKM'yi Yeniden Oluşturmak” adlı sergisi, AKM'nin, yeni yüzyılın mevcut imkan ve gereksinimleri çerçevesinde, şehrin kolektif belleğine ve binanın orijinal biçimine saygı duyarak yeniden üretilmesine odaklanıyor. AKM'nin bütüncül mimari yaklaşımına vurgu yapan sergi; yapıları, süreçleri, kültürel ve kentsel rolleri ile yapının kolektif hafızadaki önemini anlamaya / anlatmaya çalışıyor. Her şeyin değişmekte olduğu bir dünyada, öz değerlerle bir arada yeni işleri gerçekleştirebilmenin esnek yolları arasındaki dengeyi bulma özeniyle, yeni AKM projesinin başvurduğu özgün temeller serginin ana unsurlarını oluşturuyor.
Sergide yer alan objeler; var olan yapıya ait, seramik, aydınlatma armatürleri, sahne ve bakım teçhizatı gibi yapı malzemeleri ile AKM deposundan, arşivlerden ödünç alınan, dönemi ve yapıyı yansıtan müzik notası standı, mobilyalar, afiş ve broşürleri içeren parçalardan oluşuyor. Ayrıca, 1950’li yılların başlarından beri tanzim edilmiş resmi raporlar, notlar ve gayri resmi mektuplar, fotoğraflar, dergi ve gazete kupürleri ile 1940’lardan itibaren Taksim ve 1950'lerin başından bu yana AKM için yapılmış çeşitli projeler; bunlara ait eskiz, plan, kesit detaylarını içeren teknik çizimler, raporlar ve kitaplar da sergilenen objeler arasında yer alıyor.
Bunlarla birlikte, eski yapı ve yeni projenin karşılaştırılmasına ve daha iyi anlaşılmasına imkan sağlamak üzere 1/60 ölçeğinde iki kesit maket de bulunuyor. Eski projeleri ve yeni projeyi daha yakından incelemek isteyenler için ise, interaktif dijital ekranlarda mimariye dair daha detaylı arşiv ve bilgi sunuluyor.
Yapıya dair bu özgün unsurlarla bir arada sergide, şehrin ortak hafızasını yansıtmak amacıyla çağdaş sanatçıların işleri de yer alıyor. Hasan Deniz, Serkan Taycan, Sercan Apaydın, Emre Dörter’in AKM’nin farklı dönemlerine odaklanmış işleri ve Berlinli sanatçı Theo Eshetu’nun sergi için ürettiği “Invocation” isimli çalışma, AKM anlatısını güçlendiriyor.