Müze bir yandan, I.M. Pei’nin karakteristik, dörtgen ve piramit biçimli geometrik unsurlarını taşırken, öte yandan, beyaz badanalı alçı duvarları, koyu gri kil kiremit çatıları ve karmaşık bahçe mimarisi ile, geleneksel Suzhou mimarisinden de esinlenmiş birçok unsuru da bünyesinde barındırmaktadır. Suzhou bölgesine tanıdık renk paletiyle birleşen simetrik çizgiler ve geometriler, mimarın Suzhou ve Çin dilini modernist bir bağlamda yeniden tasarlama tutkusunu temsil etmektedir. Dış duvarlar, geleneksel hat sanatı gibi, binanın çehresini tanımlayan gri çizgilerle vurgulanmıştır.
Sentez, ortasında çardak bulunan merkezi avlunun etrafını saran dikdörtgen bir düzene sahip plan tasarımına da yansıtılmıştır. Geleneksel Suzhou mimarisinde olduğu gibi Suzhou Müzesi de, bina ve çevresi arasında geçiş oluşturan bir dizi bahçe ve avlu etrafında düzenlenmiştir.
I.M. Pei, diğer pek çok önemli projesinin aksine, Suzhou Müzesi’nde mütevazı olmayı seçmiş ve müze ile kenti ve tarihini, projelerinde az görülen katmanlarda bütünleştirmiştir.