Tasarım konseptinin marka kimliğini yansıtacak güçlü bir mimari dil kurma fikriyle şekillendirildiği Kuzeybatı Alman Tekstil ve Konfeksiyon Endüstrisi Birliği’nin Münster’de bulunan ofisi, güney ve kuzey cephelerinde farklı iki görüntü sunuyor.
Yapının üç cephesi tümüyle tuğladan oluşan sağır duvarlarla tanımlanmışken tuğlalarla oluşturulan dalgalı görüntüler ilhamını Max Klinger’in kaymaktaşı Beethoven heykelinden alıyor. Beethoven’ın dizleri üzerine düşen şalın dalgalarının, hafif ama bir o kadar da sağlam görüntüsünden etkilenen mimari ekip, benzer bir etkiyi yapının cephelerine taşımış. Yüzeyler, rüzgarda hareket eden kumaşlar gibi kıvrımlı bir biçimde tasarlanmış. Cephelerin sağır olmasıyla enerji tasarrufu da sağlanmış.
Yapının ana girişinin bulunduğu kuzey cephesi ise diğer üç cepheyle tümüyle zıt bir yaklaşımla, geniş bir şeffaflıkla kurgulanmış. Bu karar ile yapı hem kuzeyindeki peyzaj alanına kendini açmış, hem de iç mekandaki tüm çalışma alanlarının renksiz kuzey ışığı ile aydınlatılması sağlanmış.
Fotoğraflar: © Thomas Wrede VG Bild-Kunst Bonn, Reimund Braun