Murillo 1665’in DNA’sı onun uygulamasından kaynaklanıyor. Projedeki ana problem var olan ağaçlık ortamın doğasına uyumu artırmak için son derece minimal müdahalelerle 5 adet 200 m2’lik dublex evi yerleştirmek olmuş.
Projedeki en büyük öncelik her evin bitişiğinde kalan görkemli ağaçları korumakmış. Doğal ve akışkan hali açıklayan çalışmalara ek olarak, mimarlar çarpı işaretli plan çözümüyle araziye doğru bir şekilde yerleşen bir tasarım yaklaşıymıyla en doğru müdahalede bulanacakları konusunda hem fikir olmuşlar. Bu durum her açısından ayırt edilecek nitelikte bakışa sahip olabilecek ideal bir evde oldukça ilginç bir ritimle sonuçlanmış.
Kulube tarzı çatı ve çevre düzenlemesi yapılmış bir bahçeyle etik şekildeki dış yaşama dair sorumluluk vurgusu, 20. Yüzyılın ilk yarısındaki saf güzellik ve ruhuyla güçlü bir mimari kimliğe sahip Carrasco’yu ziyaret etmiş.
Alternatif ahşap ve kıvrımlı saç kaplamalı cepheler, oluklu kömür grisi levhalar, ahşap, beyaz sıva, cam ve doğal bitki örtüsünü kapsayan titiz bir malzeme seçimi ile detay üretiminden gelen görsel bir nitelik ortaya koyuyor. Salon ve yemek odaları dışı ahşap panellerle kaplanmış mutfak ve çamaşır odalarını saran zemin katlara konumlandırılmış.
Heybetli ağaçlar bir araya toplanmalar için tasarlanmış olan verandalalar ve barbekü alanları için rahatlatıcı bir kalkan sağlıyor. Veranda zemini eski evin yeniden işlevlendirilen taşlarından yaralanıyor.
Televizyon odası barut deposu ile asma kat biçimdeki aile odasına bağlanan üç odanın açıldığı ikinci kata çıkan merdivenleri taşıyan merkez hacimde konumlandırılmış. İki kat yüksekliğindeki cam cepheler, ters yönde havalandırma ve evin tamamını dolaşan temiz hava için sirkülasyon sağlarken, dışarıdaki bol miktarda bulunan bitkilendirmeyle de bütünleştirilmiş.
Isı yalıtımı sağlamak içimn mimarlar güneş koruyuculu çift cidarlı cam panellerden faydalanmış ve de cephede camla diğer malzemeler arasında bilinçli bir aralık bırakmışlar.